به منظور برگزاری یک رویداد با کیفیت و متناسب با نوع رویداد خود به ملزومات زیر نیاز خواهید داشت:
۱- اینترنت مناسب: حداقل سرعت ۴ مگابیت بر ثانیه
۲- دستگاه مناسب: درصورت امکان لپ تاپ یا سیستم کامپیوتری
۳- مرورگر مناسب: بایستی نسخه بروز شده یکی از مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اپرا یا سافاری(برای سیستمعامل iOS) روی دستگاه شما نصب باشد
۴- اسپیکر و میکروفن (هدست یا هندزفری) مناسب
۵- وبکم در صورت استفاده از سیستم کامپیوتری
لینک اتاق خطا دارد . این مشکل ممکن است به دلیل استفاده از ایمیل در نام کاربری باشد همچنین ممکن است لینک ناقص را در قسمت آدرس مرورگر خود وارد کرده باشید.
دسترسی کاربر شما عادی است و کلاس هنوز شروع نشده است. این حالت بخاطر اینست که ابتدا باید دبیر وارد اتاق شود . پس از مشاهده این پیغام به صورت خودکار در صف ورود قرار خواهید گرفت و به محض ورود دبیر وارد کلاس خواهید شد.
حساب کاربری شما بخاطر اتمام اعتبار زمانی و یا بصورت دستی توسط معاونت اجرایی مقطع مربوطه غیر فعال شده است.
کاربر شما اجازه دسترسی به اتاق شما را ندارد. دسترسی کاربران به اتاق ها توسط معاونین اجرایی مقاطع به معاونت IT اعلام میگردد.
ممکن است شناسه کاربری و یا گذرواژه خودرا اشتباه و یا ناقص وارد می کنید. لطفاً اطلاعات کاربری را بصورت انگلیسی وارد نمائید و در صورت ذخیره شدن نام کاربری حتماً آن را پاک نموده و مجدداً اطلاعات کاربری را بصورت دستی وارد نمائید.
برای تست میکروفون خود در محیط کلاس مراحل زیر را طی نمائید:
۱- انتخاب منوی سه خط زیر هم در سمت راست بالای محیط کلاس
۲- انتخاب منوی تنظیمات
۳- انتخاب گزینه برگه دوم (صدا و تصویر)
۴- انتخاب نام میکروفن و گزینه ذره بین برای تست آن
درصورتی که میکروفون شما فعال باشد صفحه نمایش داده شده به شکل ارتعاش های صدا در خواهد آمد و صدای خود را میشنوید
درصورت عدم کارکرد صحیح میکروفون در سایت تست طبق راهنمای داده شده تنظیمات میکروفون در ویندوز خودتان را چک کنید.
۱٫ برروی آیکون بلندگو (Speaker) کیک راست کرده و گزینه Recording devices را انتخاب کنید.
۲٫ در پنجره باز شده لیستی از دستگاههای ارسال صدا را مشاهده خواهید کرد. با ایجاد صدا و صحبت کردن، مشاهده خواهید کرد که نوار سبز رنگی در یکی از این دستگاهها نوسان ایجاد میکند. این بدین معناست که آن دستگاه فعال میباشد.
۳٫ در صورتی که مشاهده کردید نوار سبز رنگ در حال نوسان بود، یعنی میکروفون شما به درستی پیکربندی شده است.
۴٫ روی دستگاه فعال موردنظرتان کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس مطابق تصویر زیر دکمه “Set Default” را انتخاب کنید.
۵٫ روی دکمه “Ok” کلیک کنید.
در مواجه با این پیام خطا باید سرعت اینترنت خود را چک کنید، در صورت داشتن نوسان اینترنت و یا ضعیف بودن آن این مشکل بوجود می آید، اگر سرعت اینترنت خود را چک نموده و مشکلی نداشتید مرورگر خود را تغییر و یا بروزرسانی نمائید
وارد صفحه ورود به کلاس شوید و قبل از وارد کردن اطلاعات کاربری خود موارد زیر را چک نمائید
۱- انتخاب قفل سیاه رنگ در سمت چپ نوار آدرس گزینه (secure)
۲- انتخاب گزینه تنظیمات سایت (Site setting)
۳- پیدا کردن گزینه میکروفن (Microphone) و باز نمودن لیست مربوط به آن
۴- انتخاب گزینه مجاز است (Allow)
اگر هنگام اشتراکگذاری میکروفون، پیغام “دسترسی به میکروفون غیرفعال شده است” را دریافت کردید، که البته این پیغام بیشتر در ویندوزهای ۱۰ مشاهده شده است، برای فعالسازی میکروفون خود میتوانید طبق راهنمای زیر عمل کنید:
۱- وارد منوی شروع (Start) شده و با کلیک بر روی علامت چرخدنده وارد بخش تنظیمات ویندوز شوید
۲- انتخاب بخش Privacy
۳- انتخاب گزینه میکروفن (Microphone) از ستون سمت چپ
۴- فعالسازی گزینه Allow apps to access your microphone
وارد صفحه ورود به کلاس شوید و قبل از وارد کردن اطلاعات کاربری خود موارد زیر را چک نمائید
۱- انتخاب قفل سیاه رنگ در سمت چپ نوار آدرس گزینه (secure)
۲- انتخاب گزینه تنظیمات سایت (Site setting)
۳- پیدا کردن گزینه وبکم (Camera) و باز نمودن لیست مربوط به آن
۴- انتخاب گزینه مجاز است (Allow)
اگر هنگام اشتراکگذاری میکروفون، پیغام “دسترسی به میکروفون غیرفعال شده است” را دریافت کردید، که البته این پیغام بیشتر در ویندوزهای ۱۰ مشاهده شده است، برای فعالسازی میکروفون خود میتوانید طبق راهنمای زیر عمل کنید:
۱- وارد منوی شروع (Start) شده و با کلیک بر روی علامت چرخدنده وارد بخش تنظیمات ویندوز شوید
۲- انتخاب بخش Privacy
۳- انتخاب گزینه وبکم (Camera) از ستون سمت چپ
۴- فعالسازی گزینه Allow apps to access your camera
برای تست میکروفون خود در محیط کلاس مراحل زیر را طی نمائید:
۱- انتخاب منوی اتاق (سه خط زیر هم در سمت راست بالای محیط کلاس)
۲- انتخاب منوی تنظیمات
۳- انتخاب گزینه برگه دوم (صدا و تصویر)
۴- انتخاب نام وبکم و گزینه ذره بین برای تست آن
درصورتی که وبکم شما فعال باشد در صفحه نمایش داده شده تصویر خود را میبینید
معمولا وقتی کل دسکتاپ و یا مرورگر به اشتراک گذاشته می شود و روی همان صفحه اتاق که رویداد در حال برگذاری است بمانید این حالت پیش می آید و هنگامی که خارج از محیط اسکای روم در حال ارایه محتوا هستید کاربران تصویر مناسب را دریافت می کنند.
میتوانید برای رفع این حالت از قسمت منوی اتاق ( سه خط زیر هم در سمت راست بالا در محیط کلاس) برروی تنظیمات کلیک کنید و در سربرگ عمومی گزینه جلوگیری از اکوی تصویر دسکتاپ را فعال کنید.
موارد زیر علت بروز این مشکل میباشد، که باید آنها را چک نمائید:
۱- ضعیف بودن یا نوسان داشتن در سرعت اینترنت
۲- استفاده از فایروال های اینترنتی که باید برای انتقال صدا یا تصویر پورت های ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ از نوع UDP که مورد استفاده برنامه هستند را در تنظیمات فایروال خود باز بگذارید
۳- فعال بودن پراکسی یا VPN بر روی رایانه یا دستگاه موبایل یا تبلت که در اینصورت باید آن را قطع نمائید
این مشکل بیشتر به علت عدم پایداری و یا سرعت اینترنت شما رخ می دهد . لطفا برای مطمئن شدن از پایداری اینترنت تست های سرعت اینترنت را انجام دهید.
۱- انتخاب منوی اتاق ( سه خط زیر هم در سمت راست بالا در محیط کلاس) و گزینه وضعیت اتصال
۲- انتخاب گزینه مشاهده موارد بیشتر، در صفحه مشاهده شده باید تاخیر و جیتر کمتر از ۳۰ و گزینه پکت لاس کمتر از ۲% باشد، در صورت داشتن نوسان اینترنت این گزینه ها بیشتر خواهند بود که در اینصورت باید سرویس اینترنت خود را تعویض و یا ریست نمائید
۲- تست سرعت اینترنت از طریق سایت مخابرات به آدرس http://www.speedcheck.ir
۳- تست سرعت اینترنت از طریق سایت شاتل به آدرس http://speed-interior.shatel.ir
این مشکل بیشتر به علت عدم پایداری و یا سرعت اینترنت شما رخ می دهد . لطفا برای مطمئن شدن از پایداری اینترنت تست های سرعت اینترنت را انجام دهید.
۱- انتخاب منوی اتاق ( سه خط زیر هم در سمت راست بالا در محیط کلاس) و گزینه وضعیت اتصال
۲- انتخاب گزینه مشاهده موارد بیشتر، در صفحه مشاهده شده باید تاخیر و جیتر کمتر از ۳۰ و گزینه پکت لاس کمتر از ۲% باشد، در صورت داشتن نوسان اینترنت این گزینه ها بیشتر خواهند بود که در اینصورت باید سرویس اینترنت خود را تعویض و یا ریست نمائید
۲- تست سرعت اینترنت از طریق سایت مخابرات به آدرس http://www.speedcheck.ir
۳- تست سرعت اینترنت از طریق سایت شاتل به آدرس http://speed-interior.shatel.ir